Faciliteiten en service campings

Faciliteiten en service doorslaggevend bij keuze campings. Kamperen is populair onder de Nederlanders. Niet voor niets geldt in het buitenland het vooroordeel dat Nederlanders altijd met caravan onderweg zijn. Maar Nederlanders kamperen niet alleen in het buitenland: ook de campings in eigen land zijn geliefd. Maar hoe beoordelen de bewoners van Nederland deze campings eigenlijk? En welke factoren spelen hierbij een belangrijke rol? Telefoonboek.nl onderzocht wat Nederlanders van de campings in eigen land vinden.

Grotendeels positieve beoordelingen

Op Telefoonboek.nl kunnen bezoekers beoordelingen achterlaten voor campings. Ze kennen een cijfer toe op basis van hun algemene indruk, de service en de prijs-kwaliteitverhouding. Dit cijfer kan dan toegelicht worden met een geschreven review. Hierdoor bestaat er aanvullende informatie over de ervaring met de camping. In totaal zijn er 204 reviews geplaatst over campings met een gemiddeld cijfer van 6,9. De beoordelingen zijn dus overwegend positief.

Overwegend positieve reviews

Het grootste aantal van de reviews op Telefoonboek.nl is positief: 132 van de reviews, wat gelijk is aan 65%. Het gemiddelde van deze positieve reviews is uitermate hoog, namelijk een 9. Het meest doorslaggevend in de positieve reviews zijn de faciliteiten. Deze komen terug in 40 van de positieve reviews (30%). Campinggasten lichten bijvoorbeeld toe dat er een vernieuwd sanitairgebouw aanwezig is of een goede sauna. Daarnaast wordt in 27 van de reviews gesproken over de klantvriendelijkheid of de service (20%), bijvoorbeeld over een “vriendelijke eigenaar” of een “geweldige camping met een superservice”. Veel van de overige reviews hebben slechts een algemene beoordeling, zoals “”goed” of “prima camping” (24%).

Lees ook:  Leo Diepemaat geridderd bij afscheid als voorzitter KCI

Slechte service leidt tot negatieve reviews

In 72 reviews (35%) wordt een camping beoordeeld met een pijnlijke onvoldoende. In de meeste gevallen (30%) is dit te wijten aan slechte service en klantvriendelijkheid. Campinggasten leveren bezwaar over “zeer onvriendelijke beheerders” of medewerkers die “onaardig doen”. Daarnaast zijn de faciliteiten wederom een belangrijke oorzaak voor de beoordeling. Campings ontvangen een laag cijfer omdat “meubilair en ook keuken oubollig en basic” zijn, of er “een aantal keren stroomstoring” is voorgekomen. Daarnaast valt ook op dat de camping in zes van de 72 gevallen een negatieve beoordeling krijgt omdat deze simpelweg telefonisch niet bereikbaar is. Minder vaak voorkomende redenen voor een negatieve beoordeling zijn drukte of hygiëne.

Faciliteiten en service staan centraal

Uit de reviews wordt duidelijk dat de service van de campingbeheerder en de aanwezige faciliteiten van belang zijn voor de beoordeling van een camping. Deze worden namelijk zowel in de positieve als ook in de negatieve reviews vaak genoemd.

Lees ook:  Meer Nederlanders op vakantie
Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief en ontvang elke week artikelen zoals deze in je mailbox.
p.s. Je gegevens worden nooit met anderen gedeeld.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in